olajszag

csak ha szét is szedted a mecsóidat

Ötös Golf okosítás

2017. április 10. 17:46 - Dombóvári Mihály

Érdekes komfort update, amelynek az alanya egy VW Golf V. Tolatókamera, sebességtartó automatika és a legújabb okostelókat is felismerő modul került bele.

img_1665_resize.JPG

Az építőkocka elv és a felhasználók szempontjából szerencsés fejlesztési vonal is segítheti a VW konszern típusait használó tulajokat. Meg persze kell egy ügyes szerelő, aki kitanulta, hogy elsősorban az adatbuszos rendszerű autók extrái jól frissíthetők, illetve integrálhatók olyan testvér típusokba, amelyekbe gyárilag nem rendelték meg azokat. Sőt régebbi évjáratú autók is tudhatják, amit az újak, ha a meglévő rendszereik alkalmasak a fogadásukra.

blogra_3.JPG

Régi meg az új modul. A cseréje legalább 3 percet igényelt

 

Szöllősi Zsolt tempomat beszereléssel indult el ezen az úton, sokáig arra volt a legnagyobb igény. Majd egyre bővült a gyár által kínált, a fent leírt okokból a típustestvérek között keresztbe-kasul adoptálható elsősorban komfort és szolgáltatási extrák típusa, így bővült a kínálati paletta. (Ahogy elterjedt a VW berkein belül az adatbuszos megoldás).

img_1646_resize.JPG

Ezt korábban nem tudta, csak őstelókat ismert fel a rendszer

 

A slágerholmik között a multifunkciós kormány, a nagyobb tudású fejegységek beszerelése is ott sorakozik, de a okostelefon kezelésére képes eszközök is kapósak. Az ötletelésnél Zsolt előnye, hogy mérnökként sokat tanult az autókról, és ráadásul érdekli is a téma.

img_1654_resize.JPG

Zene is oké az ájfónról

 

Példaként elsőre egy VW Golf V felfejlesztését néztem végig. A kocsi kihangosítórendszere már nem ismerte fel az újabb telefonokat. A típusban a telefonillesztésre szolgáló modult egy védődobozban az anyósülés alá szerelték be. A méret és a csatlakozó azonos az újabbakkal, így ebben a tekintetben csereszabatos azokkal. Zsolt megrendelte a kocsihoz az újabb típust, azt illesztette a régi helyére. Az elektronika fogadta, felismerte, így sikerült az újabb iPhone illesztése, minden funkció működött, a telefonkönyvet is belistázta, zenét is lejátszott (próbaként éppen youtube-ról).

img_1629_resize.JPG

A műszerfali kijelző is aktívan

 

Korábban a kocsiba már beszerelték a nagy fejegységet, érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Zsolt beszerelt a kiforduló jelvénybe szerelt tolatókamerát is. Ott nagyobb legózás folyt, elsősorban a kamera beszerelése kapcsán. De azt nem láttam, csak a végeredményt.

img_1658_resize.JPG

A gyári tolatókamera nem túl gyakori extra a Golf V-ben

 

Viszont a tempomat beszerelés élőben folyt. Ehhez meg kellett rendelni itt is a hardware részt, ami a vezérlő bajuszkapcsoló. Elsőként ezt kellett beszerelni, ehhez ki kellett emelni a légzsákot, leszerelni a kormányt. A régi bajuszkapcsoló menlevelet kapott, átvette a helyét az új. Az összeszerelés után Zsolt rácsatlakozott az OBD-re, majd a szervizprogrammal aktiválta az addig szunnyadó sebességtartó automatikát.

 img_1651_resize.JPG

A tolatókamera képe a fejegység kijelzőjén

 

img_1678_resize.JPG

Bajuszkapcsoló csere

Alul látni középen a sebességtartó ikonját, ami az illesztés és aktiválás után megjelent a kijelzőn

blogra_1.JPG

 

FRISSÍTÉS

 

Többen kétségbe vontátok, hogy ez ötös Golf, ezért itt van róla egy fotó szemből. De valóban megtévesztő a belseje, tapasztalt kommentből ki is derül, hogy miért!

fullsizerender_resize.jpg

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://olajszag.blog.hu/api/trackback/id/tr212415169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Burgermeister 2017.04.10. 18:39:33

Mennyibe kerül egy ilyen okositas?

supernem 2017.04.10. 22:06:38

@Burgermeister:
A tempomatról tudom, hogy filléres cucc. Anno a Fabiámat "tuningoltam" vele ('05-öst). Tényleg annyi, hogy kicserélik a kart és megmondják a rendszernek, hogy mostantól tempomatos vagy. Kb. 10 éve fizettem érte 15-öt, ebben minden bent volt.

supernem 2017.04.10. 22:10:00

Nem akarok hülyeséget mondani, mert 10 év nagy idő, de asszem a gyári szervízben garanciális időn belül garanciavesztés nélkül. Úgyhogy "okosba'" biztos occóbb.

dhrbikes 2017.04.10. 22:57:51

A Peugeot/Citroën esetén is csak egy kart kell venni, és bekapcsolni a szoftverben, valószínűleg ez általánosabb mint gondolnánk.

Dombóvári Mihály 2017.04.11. 08:29:37

@Burgermeister: Megkérdeztem Zsoltot az árakról:
A gyári tempomat 25e Ft
A gyári VW emblémás tolatókamera szett 150e Ft
A gyári Iphone komplatibilis telefonkihangosító szett 90e Ft (ha van benne és csak a telefonmodult kell cserélni, akkor 65e Ft)
A gyári RNS-510 navigáció 220e Ft

hegyépülés 2017.04.11. 21:29:32

szóval az autó értékének kétharmada
valószínűleg nem lesz még egy ilyen az országban tekintve tucatautóságára

hungarolux 2017.04.11. 23:14:11

Ez nem ötös hanem 7es...

paveway 2017.04.12. 10:24:58

@hegyépülés: 750-ért nem nagyon veszel V-ös Golfot. És most nem arról írok, hogy megéri-e vagy sem, de ezek javarészt 1-2m között vannak hirdetve és mivel haverom pár hete adott el egyet számomra elképzelhetetlen áron, szerintem alkudni sem nagyon lehet.
Amúgy a képeken G7 van.

Himoto 2017.04.13. 08:47:12

Vaksikaim! Ez egy 5-ös golf. Ha nem vennetek eszre, ki van cserelve a muszerfal, meg a klimapanel is. A klima cucca plug and play, de a kinai masolatot nem ajanlatos beletenni. A regi muszerfal csatlakozoja viszont nem kompatibilis a 6os golfeval (ebbe az van beepitve), ott van valami mokolas a rendszerben.

Dombóvári Mihály 2017.04.13. 15:00:16

@hungarolux: ötös :) csak okosítva van, felrakok egy képet elölről is a kocsiról