olajszag

csak ha szét is szedted a mecsóidat

A változatosságért legyen egy Yamaha

2017. augusztus 31. 16:30 - Dombóvári Mihály

Hangszer ez is, csak máshogy játszanak rajta. Yamaha MT09 teszt, na nem tőlem, jóbarátomtól.

Ahányszor eldöntöttem, hogy motorozni fogok, a döntés pillanatában rögtön láttam is egy motoros balesetet, élőben az úton. Ezt olyan jelnek vettem, hogy hagyjuk ezt, kell körém a karosszéria. És a döntéseimmel nem veszéyeztethetem tovább a motorosokat sem. Tőlem eltérően azonban a baráti körömben tucatjával motoroznak, így Papp Laci is, aki írt nekem jó kis tesztet. Így ez a blog motorosoknak szánt része.

Teszt Yamaha MT09: Az élvezet eszköze

laci_motorteszt1_05.JPG

Egy naked. De milyen! Rögtön rabul ejt a mérges nézésével, raptoros fényszóróival. Közel megyek – milyen kompakt! És a színek! A kétféle szürkéből kiordít a két neonsárga kerék. Ráülve olyan, mint egy 500-as. Alig van alattam gép. A széles, egyenes kormánynak jó fogása van, a testhelyzet kissé támadó, először azt gondoltam, nem lesz kényelmes.

Tovább
Szólj hozzá!

A kosz nem ápol, de eltakar

2017. július 03. 20:42 - Dombóvári Mihály

Szeretsz autót buzergálni? Jó ideig ne mosasd le, majd ami a mosás után fogad, ellát feladattal egy időre!

passat_hibak_6.jpg

Művészi fotó igénye nélkül: ilyen lett (telóval)

 

Valahogy mindig a dolgok végére marad az autómosás. Szerettem régebben magam tenni, de hely hiányában nem megy, a jó kézimosók (válogatós vagyok) mind a város más-más pontján vannak, így kb. két órás elfoglaltság a mosatás. Ezért gyakorta betolom egy gépibe, hogy legalább ne úgy nézzen ki. Nem hisztizek a kefekarcokon, nem attól fogja az értékét veszteni, és erre találták ki a polírozást. Na de nem ez a lényeg, hanem, hogy megint elvittem egy jobb gépibe, majd mellette kiporszívóztam – szerencsére frissen tisztíthatták a porszívót mert dolgozott rendesen.

Tovább
16 komment

Így építsd a Caddy-det!

2017. június 25. 15:06 - Dombóvári Mihály

Kétségbe nem vonható tény, hogy az első generációs VW Caddy egy igazi cultgép. Ha valaki szimplán munkára használja, az egy laza szentségtörés. Minimum így kell ezt gyerekek!

caddy_3.JPG

....ilyen lett értő kezekben :)

 

Persze vannak erős túlzások. Például, ahogy a jelenlegi tulaj, Kis Bence megtalálta az autót egy murvás kereskedés udvarán. Ott száradt már szerencsétlen kerek hat éve, és különösebb csodálkoznivaló nincs ezen. Kreativitásban túlpörgött tulaja gondolt egy bátrat és a Golf örökség kabint megtoldotta egy egyes Golf hátsó felső felével. Double-cab lett a kocsi, harmadik ajtóval. Jáj.

Tovább
2 komment

Rendben a retró, de hiányzott az USB

2017. június 01. 17:26 - Dombóvári Mihály

VW Passat B5.5 őseredeti kazettás fejegységének korszerüsítése volt a cél, csere nélkül persze.

passat_dension_04.JPG

Nagyon helyre kéne már hoznom a letörött kesztyűtartó fedél nyitót

 

Na nem azért nem cseréltem le eddig a Passat már újkorában sem zseniális fejegységét mert annyira szuperhifi lenne. Korábban mindenben cserélgettem, most meg valahogy nem: talán megszoktam, ahogy kinéz, vagy általánosságban elég megóvott a jármű, és jól hat a gyári belső, amely megbomlana egy utólagos új fejegységarccal. De még az is lehet, hogy egy olyan lavinát indítanék el, amellyel már minden autóbuzi találkozott: ha már kicseréltem a fejegységet, akkor nem maradhatna a nyurga gyári hangszórókészlet sem, és ha az is cserés, akkor kéne egy erősítő is, stb.stb.

Tovább
9 komment

Viszik zsákban a pénzünket

2017. április 21. 16:41 - Dombóvári Mihály

A kötelező felelősség biztosítási piac megreformálásával semmi jót nem tettek az autósoknak, annál többet a biztosítóknak. Már megint statisztikát böngésztem.

Azt az örömteli hírt olvastam, hogy tavaly a gépjármű kötelező felelősség biztosítások (továbbiakban kfgb) utáni biztosítói bevételek 130,5 milliárd forintra ugrottak. Hopp! Így. Na és jöhetnek a nagy számok. 4,85 millió élő kfgb szerződés van a Mabisz (Magyar Biztosítók Szövetsége) szerint, ez a szám tavaly majdnem 260 000-rel nőtt. Tehát ennyi újabb járműre kötöttek biztosítást.

Tovább
3 komment

…és győz a négyévszakos gumi!

2017. április 19. 12:25 - Dombóvári Mihály

Az ilyen meglepetés-időjárás támadásakor bizonyít igazán a jó négyévszakos gumiabroncs! De csak a tényleg jó!

img_9624_resize.JPG

Hosszú sztori ez már. Még az ősidőkben használtam először négyévszakos gumit, egy németből hozott Citroen AX viselt Good Year Vector abroncsokat. Rajta maradt, mert hát nem egy testsúlyos erőgépről volt szó. És a használat kilométerei alatt bizonyított is, jó volt télen, nem csúszott, nem esetlenkedett, nyáron annyi volt a nyűgje, hogy a hajtós kanyarokban csikorgott mint régen a Stomil a Ladán a Börzsönyben (de nem sodródott).

Ez kellemes meglepetés volt az után, hogy korábban Debica négyévszakosba futottam bele, amit gyorsan megvásároltam vizsga előtt az Audimra. Igazi teszkós lépés volt, ott is vettem, mindegy volt csak olcsó legyen – és akkoriban, ’98 körül, tesztautókon találkoztam a Debica Vivo nevű nyári gumival, ami meglepően jó volt, ezért hittem el, hogy a Debica Navigator is az lesz. Nem lett az. Esőben-télen csúszott, nyáron nyúlt mint a tészta, és a kocsi mászott le az ívről. És nagyon hamar megöregedett, megkeményedett és kuka lett a sorsa.

hasznalt_ax2.jpg

Tehát nem pozitívan indultam neki az AX négyévszakosainak, amelyek szépen el is koptak. És a kis, 650 kg-os AX kapott újakat, de mivel bevált a Good Year, ha jól emlékszem a Vector 5 gumikat vettem rá: drágább volt mint a nyári, vagy a téli, de olcsóbb, mint a két garnitúra. Nem bántam meg, ezek már nem is csikorogtak, tették a dolgukat, jobban mint sok középkategóriás évszakspecifikus gumi.

A dologból két következtetést vontam le: ha négyévszakos gumit vásárolok alap, hogy jó márka legyen, nekik több a pénzük fejlesztésre, és nem égethetik le magukat ócska gumival. És nagyon fontos milyen autóra kerül. Legyen kis-, maximum alsó középkategória, fronthajtásos, és viszonylag jó súlyelosztású, kezelhetőségű. Nagy dögökre, nagy méretben nem szabad, főleg nem hátsókerék-hajtású darabokra, ja és nem a felső mérethatár felé kell lépkedni, hanem marad a szériaméret.

Tovább
33 komment

Ötös Golf okosítás

2017. április 10. 17:46 - Dombóvári Mihály

Érdekes komfort update, amelynek az alanya egy VW Golf V. Tolatókamera, sebességtartó automatika és a legújabb okostelókat is felismerő modul került bele.

img_1665_resize.JPG

Az építőkocka elv és a felhasználók szempontjából szerencsés fejlesztési vonal is segítheti a VW konszern típusait használó tulajokat. Meg persze kell egy ügyes szerelő, aki kitanulta, hogy elsősorban az adatbuszos rendszerű autók extrái jól frissíthetők, illetve integrálhatók olyan testvér típusokba, amelyekbe gyárilag nem rendelték meg azokat. Sőt régebbi évjáratú autók is tudhatják, amit az újak, ha a meglévő rendszereik alkalmasak a fogadásukra.

Tovább
10 komment

Hadd szívjon!

2017. március 29. 15:30 - Dombóvári Mihály

A sportlégszűrő használatán sokan filozofálnak, pedig nem kell sokat tökölni: meg kell venni, bele kell tenni, ha nem tetszik ki lehet venni.

direktszuro_olajszag_blog_09.JPG

Mindennek ellenére én is eltökörésztem azon, hogy tegyek-e a Passat 1.8T-be sportlégszűrőt. Arra gondoltam, hogy a turbó úgyis „áthúzza” amennyi levegő kell neki, minek költsek rá. Mindemellett azért a tuningcégek is ajánlják, például egy OCT csipeléshez ígért teljesítmény a tuningműhely ajánlása szerint csak úgy válik valóra, ha sportlégszűrőt és tuning lefújószelepet is kap a motor – az 1.8T esetéről beszélek. Végül Wittmann Zsoltival történt egyik beszélgetésünk után vásároltam csak, aki BMW motorok turbósítását műveli magas fokon, és csak annyit mondott: jót tesz neki. Az ő szava arany.

Tovább
20 komment

Kipróbáltam egy új headset-et

2017. március 24. 23:07 - Dombóvári Mihály

Ha nem szeretsz autóban kihangosítással telefonálni, akkor ez a Te eszközöd.

Lehet, hogy az autócserélgetős életmód adta, de soha nem szoktam rá az autós telefon kihangosításra. Akkor se, amikor a tesztautókban egyre természetesebb lett, hogy a fejegységeik képesek erre bluetooth kapcsolat segítségével. Egy gyors teszt, aztán már nem párosítom, ne maradjanak a kocsi rendszerében telefonszámok például. Illetve van még egy fejlövésem, szeretek zenét hallgatni és nem szeretem, ha egy befutó hívás miatt megszakad.

awei_headset_04.JPG

A fülhallgató-mikrofon egység tömege mindössze 3 gramm. Könnyű viselet

 

Tovább
9 komment

AMTS nulladik napi benyomás

2017. március 23. 23:28 - Dombóvári Mihály

Túl korán kint voltam, még csak alakultak a dolgok. De már látszott mi lesz péntektől.

img_7874_resize-025.JPG

Mindig kimegyek már az építés napján az AMTS-re. 2008-tól 2015-ig azért mert kiállítóként szerepeltem, tavaly meg idén megszokásból. Jó ilyenkor a készülődés, építkezés, érkezés hangulata. Ahogy kialakulnak a helyek, vonulnak be az autók.

Tovább
2 komment