olajszag

csak ha szét is szedted a mecsóidat

Használtautót, de honnan?

2018. március 27. 23:19 - Dombóvári Mihály

A megbízható forrás megtalálása legalább olyan fontos a használtautó vásárláskor, mint az autók ismerete. Nem szégyen ebben is külső segítséget hívni.

img_0950_resize.JPG

A használtautóvásárlás igen nagy figyelmet igénylő, összetett folyamat. A tökéletes vásárlónak ismernie kellene az autótípusokat, hogy tudja mely modell az, ami az igényeit kielégítheti. Ugyanígy ismernie kellene az értékvesztés dinamikáját, hogy meg tudja ítélni, hogy pénzügyi szempontból egy autó ára mennyire jó ajánlat. Továbbá bírnia kéne kiterjedt szerviztapasztalattal, hogy felmérhesse egy adott autótípus karbantartási igényét, egyrészt, hogy ellenőrizhesse a pillanatnyi állapotát, másrészt, hogy felbecsülhesse mennyit kér majd az adott jármű üzemeltetése.

Tovább
9 komment

Klasszikusok az AMTS-en

2018. március 21. 08:52 - Dombóvári Mihály

Na nem úgy klasszikusok! Hanem tuning szempontból! Szerintem elég jól hangzik a Mustang, az M4, a C63 AMG, a Bora, a T5 típusnévsor!

oct_amts_2018_02.jpg

Érdekes autók, a kínálat három végéből: amerikai vadnyugat, német über-autobahn vadászbombázók, gebraucht-kombi és melósteher, mindez egy standon, vagy harminc új kult-felni társaságában. Aki benne van, annak nem nehéz kitalálni, de aki nincs, annak elárulom, hogy Páva Gábort hívtam fel, hogy az O.CT Tuning standján mi jó lesz látható, és azonkívül , hogy beszélgessünk egyet, más okot is tud-e mondani arra, hogy elsétáljak oda – ez csak amolyan élcelődés az éteren át, mielőtt bárki hibajelet küldene.

Tovább
Szólj hozzá!

Hóban, négyévszakossal

2018. február 25. 15:10 - Dombóvári Mihály

Szeretek kísérletezgetni, és már többször jeleztem, hogy szerintem megvan a helye a négyévszakos abroncsoknak az autózásban. Csak tudni kell melyik a jó, és milyen autó viseli.

vredestein_quatrac5_1.jpg

Nagyon sok mindentől függ egy gumiabroncs viselkedése. Természetesen egyrészt a saját tulajdonságaitól, gumikeverékétől, mintázatától, a karkasz felépítésétől, de nagyon sok függ attól, hogy milyen méretben milyen tulajdonságokkal bíró autón alkalmazzák. A legutóbbi két próbálkozásom is ezt támasztotta alá: a VW Passatra szerelt Michelin CrossClimate abroncsból a felső mérethatárt választottam, az Opel Corsa-ra a gyári alapméretű Vredestein Quatrac Lite került. (És most ez utóbbi cseréltem másik fajtára).

Tovább
2 komment

Jövés-menés elektromos kisteherautóval

2018. február 13. 23:07 - Dombóvári Mihály

Egy szívességkéréssel indult, végül majdnem egy hetes együttlét lett az elektromos kisteherautó használatából. Pedig tél van, és többször beijedtem, hogy nem érek oda a célomhoz a rendelkezésre álló töltöttséggel.

4_buda.jpg

Zöld rendszám és nincs kipufogó: ez az elektromos Peugeot Partner

 

Igazán csak gyorsan el akartam vinni egy satupadot Rákospalotáról Biatorbágyra, volt rá egy napom, pontosan egy hétfői nap. Mivel vasárnap beszéltük le a dolgot barátommal, aki kedden elutazott, így nem volt idő alapos felkészülésre. Persze bíztam az autós újságírók szakági előnyében, mármint, hogy egy átlagpolgárnál sokkal jobb eséllyel tudnak kisteherautót szerezni.

Tovább
5 komment

Léteznek még gázautók?

2017. október 20. 11:50 - Dombóvári Mihály

Egy időben sok gázkút volt és viszonylag sok gázautó jött-ment. A gázkutak fogytak, a gázautós kedv is, kíváncsi voltam mi van a piacon.

blog_gazauto_7.JPG

Jó tíz éve a Porsche Hungaria körbefuttatott tesztautóként egy Skoda Octavia II-est gázszettel.  Hegyre fel gázzal és légkondival eléggé megszenvedett az egyhatos motor, a pótkerék helyére tett tartály meg kicsi volt, így úgy gondoltam, hogy csak annak poén ilyet venni, akinek ott a kertben a primagáz tartály, vagy az utca végén a gázkút. De mindegy is mit gondoltam, a lényeg, hogy eszembe jutott ez az autó, és felhívtam a Weltauto-t, hogy szoktak-e ilyenek befutni használtan? Meg a Porsche Hungáriát, hogy ezekből mennyi fogyott? Az előbbitől a nem, az utóbbitól a nem sok válasz jött.

Tovább
8 komment

A változatosságért legyen egy Yamaha

2017. augusztus 31. 16:30 - Dombóvári Mihály

Hangszer ez is, csak máshogy játszanak rajta. Yamaha MT09 teszt, na nem tőlem, jóbarátomtól.

Ahányszor eldöntöttem, hogy motorozni fogok, a döntés pillanatában rögtön láttam is egy motoros balesetet, élőben az úton. Ezt olyan jelnek vettem, hogy hagyjuk ezt, kell körém a karosszéria. És a döntéseimmel nem veszéyeztethetem tovább a motorosokat sem. Tőlem eltérően azonban a baráti körömben tucatjával motoroznak, így Papp Laci is, aki írt nekem jó kis tesztet. Így ez a blog motorosoknak szánt része.

Teszt Yamaha MT09: Az élvezet eszköze

laci_motorteszt1_05.JPG

Egy naked. De milyen! Rögtön rabul ejt a mérges nézésével, raptoros fényszóróival. Közel megyek – milyen kompakt! És a színek! A kétféle szürkéből kiordít a két neonsárga kerék. Ráülve olyan, mint egy 500-as. Alig van alattam gép. A széles, egyenes kormánynak jó fogása van, a testhelyzet kissé támadó, először azt gondoltam, nem lesz kényelmes.

Tovább
Szólj hozzá!

A kosz nem ápol, de eltakar

2017. július 03. 20:42 - Dombóvári Mihály

Szeretsz autót buzergálni? Jó ideig ne mosasd le, majd ami a mosás után fogad, ellát feladattal egy időre!

passat_hibak_6.jpg

Művészi fotó igénye nélkül: ilyen lett (telóval)

 

Valahogy mindig a dolgok végére marad az autómosás. Szerettem régebben magam tenni, de hely hiányában nem megy, a jó kézimosók (válogatós vagyok) mind a város más-más pontján vannak, így kb. két órás elfoglaltság a mosatás. Ezért gyakorta betolom egy gépibe, hogy legalább ne úgy nézzen ki. Nem hisztizek a kefekarcokon, nem attól fogja az értékét veszteni, és erre találták ki a polírozást. Na de nem ez a lényeg, hanem, hogy megint elvittem egy jobb gépibe, majd mellette kiporszívóztam – szerencsére frissen tisztíthatták a porszívót mert dolgozott rendesen.

Tovább
16 komment

Így építsd a Caddy-det!

2017. június 25. 15:06 - Dombóvári Mihály

Kétségbe nem vonható tény, hogy az első generációs VW Caddy egy igazi cultgép. Ha valaki szimplán munkára használja, az egy laza szentségtörés. Minimum így kell ezt gyerekek!

caddy_3.JPG

....ilyen lett értő kezekben :)

 

Persze vannak erős túlzások. Például, ahogy a jelenlegi tulaj, Kis Bence megtalálta az autót egy murvás kereskedés udvarán. Ott száradt már szerencsétlen kerek hat éve, és különösebb csodálkoznivaló nincs ezen. Kreativitásban túlpörgött tulaja gondolt egy bátrat és a Golf örökség kabint megtoldotta egy egyes Golf hátsó felső felével. Double-cab lett a kocsi, harmadik ajtóval. Jáj.

Tovább
2 komment

Rendben a retró, de hiányzott az USB

2017. június 01. 17:26 - Dombóvári Mihály

VW Passat B5.5 őseredeti kazettás fejegységének korszerüsítése volt a cél, csere nélkül persze.

passat_dension_04.JPG

Nagyon helyre kéne már hoznom a letörött kesztyűtartó fedél nyitót

 

Na nem azért nem cseréltem le eddig a Passat már újkorában sem zseniális fejegységét mert annyira szuperhifi lenne. Korábban mindenben cserélgettem, most meg valahogy nem: talán megszoktam, ahogy kinéz, vagy általánosságban elég megóvott a jármű, és jól hat a gyári belső, amely megbomlana egy utólagos új fejegységarccal. De még az is lehet, hogy egy olyan lavinát indítanék el, amellyel már minden autóbuzi találkozott: ha már kicseréltem a fejegységet, akkor nem maradhatna a nyurga gyári hangszórókészlet sem, és ha az is cserés, akkor kéne egy erősítő is, stb.stb.

Tovább
9 komment

Viszik zsákban a pénzünket

2017. április 21. 16:41 - Dombóvári Mihály

A kötelező felelősség biztosítási piac megreformálásával semmi jót nem tettek az autósoknak, annál többet a biztosítóknak. Már megint statisztikát böngésztem.

Azt az örömteli hírt olvastam, hogy tavaly a gépjármű kötelező felelősség biztosítások (továbbiakban kfgb) utáni biztosítói bevételek 130,5 milliárd forintra ugrottak. Hopp! Így. Na és jöhetnek a nagy számok. 4,85 millió élő kfgb szerződés van a Mabisz (Magyar Biztosítók Szövetsége) szerint, ez a szám tavaly majdnem 260 000-rel nőtt. Tehát ennyi újabb járműre kötöttek biztosítást.

Tovább
3 komment