olajszag

csak ha szét is szedted a mecsóidat

Ha nincs a kocsidban indukciós töltő

2018. november 19. 21:50 - Dombóvári Mihály

Az autókban is egyre gyakrabban előforduló extra az indukciós eszköztöltő, de sokkal gyakoribb ma a telefon, amely képes a vezeték nélküli töltésre. Az olyan telefontulajoknak szól ez a teszt, akiknek nincs autójuk a korszerű eszközük kábelmentes töl

mili_toltok_13.JPG

Utólagos indukciós töltő, nem csak passzív telefontartó

 

Az okostelefon forgalmazók információi szerint ma már a kínálat 20 százaléka tudja a vezeték nélküli töltést. Természetesen elsősorban a prémium kategóriába sorolt eszközök ezek, de ismerve a gyors technológiai fejlődést, ez a képesség hamar leér az elérhetőbb áru kategóriákba is. Az autópiacon hasonló a helyzet, már ami a prémium kategóriát illeti: ott tartozik az alapfelszereltségbe, de inkább a rendelhető extrák közé a vezeték nélküli töltő. Az átlagautókba egyenlőre inkább csak fizetős extra, ha rendelhető egyáltalán.

De az emberek többsége ritkábban cserél autót mint telefont, illetve sokak (tekintve a 14 éves autó-átlagéletkort Magyarországon) használtautót vásárolnak, tehát eleve nem tudnak olyan kocsihoz hozzájutni, amiben lenne indukciós töltő. Sokkal többeknek van prémium okostelója, mint új-, ráadásul új prémium autója. Mikor befutottak az első olyan tesztautók, amelyek rendelkeztek ezzel az extrával (kb. 2 éve), akkor még nem volt mivel kipróbálnom. Most lenne mivel, de nincs miben. A fölösleges képesség pedig mit ér bármely eszközben?

Van pár régi kapcsolatom, akikhez rendszeresen benézek, hátha van valami új, érdekes dolguk. Például a Detektorboltból egyrészt értelemszerűen trafi-detektorokat, de amellett mindenféle autós perifériát, eseményrögzítő kamerát (gyorsulásérzékelővel). A Forextől akku technológiával kapcsolatos dolgokat, a Muzix-tól pedig olyan okoseszközöket, amelyeket használhatunk az autóban, vagy az okoseszközök autós illesztését segítik. (A többiek ne sértődjenek meg a nem említésért).

A lényeg most a Muzix Group-tól hoztam el, a felvezetőből már biztos sejhetően, egy vezeték nélküli autós telefontöltőt. Illetve nem csak azt, mivel, ha nincs az autóban USB csatlakozó, akkor önmagában mit sem ér. A saját kocsiban pedig nincs, ezért elhoztam mellé egy szivargyújtó aljzatba illeszthető adapter töltőt. Eddig telefon- vagy más eszköz töltésére az Awei kihangosítót használtam, azon van két USB port, az egyik 1, a másik 2,1 Amperes. A kisebb teljesítmény arra elég, hogy ne merüljön tovább a telefon, a nagyobb valamit tölt is, ha nem fut éppen valami komolyabb teljesítményigényű alkalmazás.

mili_toltok_02.JPG

Márpedig általában fut, és ahogy gondolom majd mindenkinél az autókban – valamely térkép, vagy navigációs alkalmazás, vagy közösségi csatorna, vagy zene lejátszás. Nem is folytatom (és az utasok telefonjait nem is említettem). Tehát nem azért merülnek le az okostelefonok, mert a régieknél ócskább akkumulátorokkal adnák őket, hanem mert jóval nagyobb az energiaigényük a sok funkciójuk miatt.

mili_toltok_09.JPG

A Mili gyártmányú „szivargyújtótöltő” egy bikább kivitel, mint az én másfél éves is elmúlt Awei eszközöm. Ezen is két USB port van, a gyengébb (DCSV) 2,4 Amperes, az erősebb a felvevőtől függően 1,5, 2, vagy 3 Amper áramerősséget tud (az utóbbit 3,6-6,5 Volt feszültségen, a középső áramerősséget 6,5-9 Volt feszültségen, leggyengébb pedig, ha 9-12 Voltos fogyasztót kap). Tehát ez már értékelhetően tölti a telefont, nem csak lassítja a feszültségesést, vagy éppen csak töltöget.

Azonban szintén korjellemző (érthetően), hogy annyira nem szeretjük a vezetői környezetben a sok kábelt, de ha belegondolok otthon sem: egyrészt rendszerint rövidek, és senki nem szeret odakucorogni a konnektorhoz, ha töltéskor jön a hívás, aki technikailag érzékeny az nem szereti megszakítani a töltést, és általában a kábel összegabalyodik önmagával, vagy valamivel. Minél hosszabb annál nagyobb eséllyel. Az autóban elég zavaró, ha beleakad a váltókarba, kézifékkarba, nem is sorolom, mindenki játszott már ilyet. Még kihangosított beszélgetésnél is zavaró. Illetve feladatot is ad, mert össze kell csatlakoztatni a kábelt a töltővel és a töltendővel egyaránt, ez pedig időt, figyelmet kér. Nem véletlenül találták ki a vezeték nélküli töltést.

Na és ez utóbbiról szól a másik elhozott teszteszköz, a szintén a Mili által gyártott vezetéknélküli töltő. Valamiért, mikor először említette barátom, hogy van ilyenje, egy lapos eszközre gondoltam, merthogy a tesztautókban általában a kardánbox rekeszeiben alakítják ki a töltőfelületet, ahová elég beejteni a telefont és mehetünk is. Úgyis össze van társítva az eszköz az autó rendszereivel, mire a hármast kapcsolom, már fel is állt a kapcsolat.

mili_toltok_07.JPG

Minden az ülésen, ami a próbához kell, illetve a dobozokban volt

 

Értelemszerűen ez nem lehet olyan. Klasszikus telefontartónak tűnik a szokásos méretre állítható fogókarokkal, az alsó támperemen kivágással a telefon csatlakozó miatt. Pedig töltési szempontból erre nincs szükség, de ki tudja ki mit használna éppen, akár kábellel is. Kultúrminősegben legyártott eszköz, a gyártó kétféle felrögzítési lehetőséget ad. Fel lehet csiptetni a tartót például a levegőbeömlőnyílás rácsára, vagy tapadókoronggal a szélvédőre. Amelyik a szimpatikusabb azt a rögzítőelemet kell felpattintani a töltő hátán lévő rögzítő pontra.

mili_toltok_12.JPG

Ez a csiptetős vég (a szorítóanyát még nem csavartam rá)

A szélvédős megoldás szerencsésebb amiatt, hogy ha hívás jön, vagy navigációs alkalmazást használunk, akkor alig kell félretekinteni az útról, illetve perifériálisan még észlelőképes a vezető, ha így elhelyezett eszközre tekint. Ez biztonságosabb. Ellenben zavaróbb a kábelelvezetés, mert bár a telefont indukciósan tölti az eszköz, a töltőnek kell az áram, tehát össze kell dugni a fent említett Mili (vagy más gyártmányú) töltővel. A kábel miatt azt is el kell fogadni, hogy a kormánytól balra nem szerencsés elhelyezni, hiszen akkor a kábel keresztezi a kormánytengelyt, ez pedig már balesetveszélyes kategória.

mili_toltok_15.JPG

A csiptetőssel felrakva, a kábel inkább az utas felé lóg

Kevésbé zavaró a kábelvezetés, és kevesebb hideget-meleget kap a töltő és telefon, ha a szellőzőrácsra csiptetjük (érdemes a légáramot elzárni, legalább fűtési szezonban). Persze a középkonzolon. Ekkor jobban le kell tekinteni az eszközkezeléshez, vagy figyeléshez, de még mindig jobb, mint a kardánboxban, vagy a jobb első ülésen hordott okostelefon esetén.

mili_toltok_18.JPG

Ezt a helyet nem szeretem, zavaró

A töltő(k) tesztjéhez Samsung Galaxy S7 telefont használtam, ez képes a vezeték nélküli töltésre. Igyekeztem jól lemerített állapotban használni, illetve az autós töltés ideje alatt is használni, futtatni rajta valami nagy teljesítményigényű alkalmazást, hogy próbára tehessem a töltőt. Például a Waze-t, illetve a szélvédős elhelyezéssel videófelvételre állítottam, mintegy eseményrögzítő kameraként funkcionáltatva a telefont. Hagy dolgozzon.

mili_toltok_19.JPG

Az egyik legnormálisabb hely, itt akkumerítős kamera-üzemmódban

Annyira suta töltést, mint  a régi töltővel, nem sikerült elérnem, szóval mindig töltötte az eszközt a töltőpáros, nem volt olyan, hogy csak szinten tartsa. Nem gyötörve, normál használat mellett a kisebb teljesítményű Output 2-es (2,4 Amperes) USB portra csatlakoztatva a 20 százalékos töltöttségű telefont átlag 2 óra 20 perc alatt töltötte maximumra – azért ehhez sokat kell az autóban ülni.

mili_toltok_14.JPG

Az Output 1-re csatlakoztatva a vezetéknélküli töltő kábelét, ugyancsak 20 százalékos akkumulátor töltöttség mellett 1 óra 50 percet vett igénybe a teljes feltöltés – ezt a módozatot már a telefon is gyorstöltésnek értékelte, és ezt írta ki (lásd a képeken). Hasonló lemerültségi szintről a hálózati gyári Samsung töltővel ugyanez a telefon 1 óra alatt tölthető fel (plusz-mínusz 10 perc): említem ezt az összehasonlíthatóság kedvéért. (Talán látni, hogy a telefonon tok is van a töltések közben).

mili_toltok_22.JPG

Mindezek alapján hasznos kiegészítőnek találtam a két Mili töltő párosát az autóban. Mivel lakásban használatos eszközt már hosszabb ideje használok a gyártótól, így különösebb minőségi aggályaim nincsenek. Mondjuk ez a kivitelezés alapján is feltételezhető, aki otthonosan mozog a távol-keleti technikai eszközök között, az érti miről beszélek. Az ugyan nem mérvadó, hogy nem tört el semmi a szerelgetés és a teszthasználat alatt, az már inkább, hogy fekvőrendőrön-, rossz úton is helyén maradt a telefon, még a kisebb testű fajta is, amit kíváncsiságból beletettem (bár az töltésre nem alkalmas régebbi modell).

Mikor visszavittem a töltőket, és elmeséltem barátomnak a tapasztaltakat (amiből kiderült értelemszerűen, hogy megfeleltek a vizsgán), akkor felvetette, hogy Karácsonyra is tekintettel csináljunk egy kupon akciót az olajszag.blog.hu olvasóinak. Nem tiltakoztam, örülök az ilyesminek, így 15 480 Ft helyett 12 990 Ft-ért lehet megkapni a töltőpárost az olajszag.blog.hu kuponnal - a terméket a kosárba helyezve, a kosár felületére lépve van egy kuponkód mező, oda kell beírni a következőt: OLAJSZAG-CARMATE . Minden megosztást köszönök!

 

A felső elhelyezéssel is egész szépen elvezethető volt a kábel: persze ezt autója válogatja

mili_toltok_20.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olajszag.blog.hu/api/trackback/id/tr714382058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.