olajszag

csak ha szét is szedted a mecsóidat

Most kell dízelt venni

2018. szeptember 06. 22:04 - Dombóvári Mihály

Az új- és használtautópiaci mozgás okán most érdemes fiatal használt dízelautót venni. De számítani lehet rá, hogy lassan zárul a kapu és visszadrágulnak!

Nagyon beijedt az újautópiac. A sorozatos dízelbotrányok, a dízelek egyes városrészekből való kitiltásának felemlegetése, az ehhez szükséges jogszabályi háttér megalapozásának híre mind a dízelvásárlások ellen szólnak. Még ott is, ahol nem terveztek konkrét intézkedést. Ez rögtön kihatott az újautóeladásokra, halljuk a beszámolókban: az Eu-ban az összesen eladott személyautóból a csúcsévben, 2011-ben 56,1 % volt a dízelmotorosok részesedése, 2017-ben már csak 44,8 %, idén pedig 40 % alá csúszott (ACEA adatok szerint, Európai Autógyártók Szövetsége).

benzines_kiemeles.jpgNémet kereskedésben így hangsúlyozzák a benzinmotort

 

Tovább
45 komment

Könnyű, de szívás is lehet

2018. június 07. 19:54 - Dombóvári Mihály

Kaptam egy defektet, előfordul az ilyen. Mégis elmondanám mi a teendő, mert meglepően sok autós tárta szét a kezét, hogy nem tudná megcsinálni a kerékcserét és inkább telefonálna azonnal-bárkinek, aki kihúzhatja a bajból.

Teljesen hétköznapi kátyús történet: éppen lemosattam a nálam volt Fiat Tipo tesztautót, majd kis budai utcán gurultam csendben gondolkozva hol is fotózzam le. A kis utca a nagy fák miatt vidám nyári árnyékfoltos volt, így nem vettem észre az amúgy nap-mint nap kikerült kátyút, csak arra eszméltem, hogy a gumi azt mondja hangosan hogy: PAKK. Leesett a tantusz rögtön, „afene” gondoltam, engedtem a kormányon, és már húzott is jobbra.

katyu.jpg

Megvagy defekt. Szépen betoltattam egy parkolóhelyre, addigra már teljesen leült a gumi, hallani lehetett a lehúzott ablakokon át a gyötört hangját. Nem örültem a dolognak, és nem csak azért mert váratlan feladattal megakad a nap, hanem mert a tesztautót én kaptam meg először, csak ezer kilométert mentek vele az importőrnél bejáratás címén. És nagy, bicolor, 18 colos felniket viselt, prémium GoodYear gumikkal. A gumit sejtettem, hogy halott, és nagyon bíztam benne, hogy a drága felninek nem történt baja, mert fémes hangot nem hallottam.

Tovább
4 komment

Villanyautót másodiknak

2018. május 31. 10:05 - Dombóvári Mihály

Ismerősöm fellelkesülve vásárolt egy Citroen C-Zero-t, amelyet eleve második autónak szánt a feleségének. Mérnökemberként mindent számolt, elmesélte nekem, én meg tovább adom.

img_1375_resize.JPG

Igazán az egész sztori a múltkori flottakezelő-használtautó telep látogatásának a folyománya. Ottjártamkor állt ott két elektromos autó, egy Citroen C-Zero és egy Nissan Leaf (igazán állt még ott egy BMW i3 is, de az a céges lótifuti városi autójuk, és nem eladó, ami eladó az itt nézegethető). Az elektromosokról beszélve derült ki, hogy a C-Zeronak van egy testvére is, amit már korábban eladtak, így megkértem őket, keressék fel a tulajt, ha ez nem tolakodó, hátha beszélhetek vele a tapasztalatairól.

Tovább
1 komment

Használtautót, de honnan?

2018. március 27. 23:19 - Dombóvári Mihály

A megbízható forrás megtalálása legalább olyan fontos a használtautó vásárláskor, mint az autók ismerete. Nem szégyen ebben is külső segítséget hívni.

img_0950_resize.JPG

A használtautóvásárlás igen nagy figyelmet igénylő, összetett folyamat. A tökéletes vásárlónak ismernie kellene az autótípusokat, hogy tudja mely modell az, ami az igényeit kielégítheti. Ugyanígy ismernie kellene az értékvesztés dinamikáját, hogy meg tudja ítélni, hogy pénzügyi szempontból egy autó ára mennyire jó ajánlat. Továbbá bírnia kéne kiterjedt szerviztapasztalattal, hogy felmérhesse egy adott autótípus karbantartási igényét, egyrészt, hogy ellenőrizhesse a pillanatnyi állapotát, másrészt, hogy felbecsülhesse mennyit kér majd az adott jármű üzemeltetése.

Tovább
9 komment

Klasszikusok az AMTS-en

2018. március 21. 08:52 - Dombóvári Mihály

Na nem úgy klasszikusok! Hanem tuning szempontból! Szerintem elég jól hangzik a Mustang, az M4, a C63 AMG, a Bora, a T5 típusnévsor!

oct_amts_2018_02.jpg

Érdekes autók, a kínálat három végéből: amerikai vadnyugat, német über-autobahn vadászbombázók, gebraucht-kombi és melósteher, mindez egy standon, vagy harminc új kult-felni társaságában. Aki benne van, annak nem nehéz kitalálni, de aki nincs, annak elárulom, hogy Páva Gábort hívtam fel, hogy az O.CT Tuning standján mi jó lesz látható, és azonkívül , hogy beszélgessünk egyet, más okot is tud-e mondani arra, hogy elsétáljak oda – ez csak amolyan élcelődés az éteren át, mielőtt bárki hibajelet küldene.

Tovább
Szólj hozzá!

Hóban, négyévszakossal

2018. február 25. 15:10 - Dombóvári Mihály

Szeretek kísérletezgetni, és már többször jeleztem, hogy szerintem megvan a helye a négyévszakos abroncsoknak az autózásban. Csak tudni kell melyik a jó, és milyen autó viseli.

vredestein_quatrac5_1.jpg

Nagyon sok mindentől függ egy gumiabroncs viselkedése. Természetesen egyrészt a saját tulajdonságaitól, gumikeverékétől, mintázatától, a karkasz felépítésétől, de nagyon sok függ attól, hogy milyen méretben milyen tulajdonságokkal bíró autón alkalmazzák. A legutóbbi két próbálkozásom is ezt támasztotta alá: a VW Passatra szerelt Michelin CrossClimate abroncsból a felső mérethatárt választottam, az Opel Corsa-ra a gyári alapméretű Vredestein Quatrac Lite került. (És most ez utóbbi cseréltem másik fajtára).

Tovább
4 komment

Jövés-menés elektromos kisteherautóval

2018. február 13. 23:07 - Dombóvári Mihály

Egy szívességkéréssel indult, végül majdnem egy hetes együttlét lett az elektromos kisteherautó használatából. Pedig tél van, és többször beijedtem, hogy nem érek oda a célomhoz a rendelkezésre álló töltöttséggel.

4_buda.jpg

Zöld rendszám és nincs kipufogó: ez az elektromos Peugeot Partner

 

Igazán csak gyorsan el akartam vinni egy satupadot Rákospalotáról Biatorbágyra, volt rá egy napom, pontosan egy hétfői nap. Mivel vasárnap beszéltük le a dolgot barátommal, aki kedden elutazott, így nem volt idő alapos felkészülésre. Persze bíztam az autós újságírók szakági előnyében, mármint, hogy egy átlagpolgárnál sokkal jobb eséllyel tudnak kisteherautót szerezni.

Tovább
5 komment

Léteznek még gázautók?

2017. október 20. 11:50 - Dombóvári Mihály

Egy időben sok gázkút volt és viszonylag sok gázautó jött-ment. A gázkutak fogytak, a gázautós kedv is, kíváncsi voltam mi van a piacon.

blog_gazauto_7.JPG

Jó tíz éve a Porsche Hungaria körbefuttatott tesztautóként egy Skoda Octavia II-est gázszettel.  Hegyre fel gázzal és légkondival eléggé megszenvedett az egyhatos motor, a pótkerék helyére tett tartály meg kicsi volt, így úgy gondoltam, hogy csak annak poén ilyet venni, akinek ott a kertben a primagáz tartály, vagy az utca végén a gázkút. De mindegy is mit gondoltam, a lényeg, hogy eszembe jutott ez az autó, és felhívtam a Weltauto-t, hogy szoktak-e ilyenek befutni használtan? Meg a Porsche Hungáriát, hogy ezekből mennyi fogyott? Az előbbitől a nem, az utóbbitól a nem sok válasz jött.

Tovább
8 komment

A változatosságért legyen egy Yamaha

2017. augusztus 31. 16:30 - Dombóvári Mihály

Hangszer ez is, csak máshogy játszanak rajta. Yamaha MT09 teszt, na nem tőlem, jóbarátomtól.

Ahányszor eldöntöttem, hogy motorozni fogok, a döntés pillanatában rögtön láttam is egy motoros balesetet, élőben az úton. Ezt olyan jelnek vettem, hogy hagyjuk ezt, kell körém a karosszéria. És a döntéseimmel nem veszéyeztethetem tovább a motorosokat sem. Tőlem eltérően azonban a baráti körömben tucatjával motoroznak, így Papp Laci is, aki írt nekem jó kis tesztet. Így ez a blog motorosoknak szánt része.

Teszt Yamaha MT09: Az élvezet eszköze

laci_motorteszt1_05.JPG

Egy naked. De milyen! Rögtön rabul ejt a mérges nézésével, raptoros fényszóróival. Közel megyek – milyen kompakt! És a színek! A kétféle szürkéből kiordít a két neonsárga kerék. Ráülve olyan, mint egy 500-as. Alig van alattam gép. A széles, egyenes kormánynak jó fogása van, a testhelyzet kissé támadó, először azt gondoltam, nem lesz kényelmes.

Tovább
Szólj hozzá!

A kosz nem ápol, de eltakar

2017. július 03. 20:42 - Dombóvári Mihály

Szeretsz autót buzergálni? Jó ideig ne mosasd le, majd ami a mosás után fogad, ellát feladattal egy időre!

passat_hibak_6.jpg

Művészi fotó igénye nélkül: ilyen lett (telóval)

 

Valahogy mindig a dolgok végére marad az autómosás. Szerettem régebben magam tenni, de hely hiányában nem megy, a jó kézimosók (válogatós vagyok) mind a város más-más pontján vannak, így kb. két órás elfoglaltság a mosatás. Ezért gyakorta betolom egy gépibe, hogy legalább ne úgy nézzen ki. Nem hisztizek a kefekarcokon, nem attól fogja az értékét veszteni, és erre találták ki a polírozást. Na de nem ez a lényeg, hanem, hogy megint elvittem egy jobb gépibe, majd mellette kiporszívóztam – szerencsére frissen tisztíthatták a porszívót mert dolgozott rendesen.

Tovább
16 komment