Mindig kimegyek már az építés napján az AMTS-re. 2008-tól 2015-ig azért mert kiállítóként szerepeltem, tavaly meg idén megszokásból. Jó ilyenkor a készülődés, építkezés, érkezés hangulata. Ahogy kialakulnak a helyek, vonulnak be az autók.
Gyorsan a változásokat: kicsit átrendezték a pavilonokat, kettő korábban használt kiesett, a helyükre a motoros részleg által szabadon hagyottak léptek: ezek újabb, világosabb pavilonok az F és G. Az szalon autókat bemutató standokból alig maradt az A-ban, kapták a G-t, amit lényegében megtöltenek. Az F a veteránoké lett.
Az A-ba beköltözött a tuning autók köreibe az épített autók kiállítása (ugye ezek amerikai autók túlnyomórészt). De tuning autók (klubok, magánautók) kerültek a D és a C pavilonokba is. Ügyesen tematizáltak a szervezők, egyik pavilonban sincs a "hát ez meg mit keres itt" érzés. De még a legszalonabbakba, vagy a veteránok között is ott van nyomokban a mindent elindító tuning, vagy autóépítés. (Moszkvics nagy kerékkel, vagy filmszereplő terrorteherautó).
Sok kocsit vittek ki a márkák, olyanok is, akiket eddig nem lehetett látni a rendezvényen: kint van az Audi, Maserati, Opel, Ford, Suzuki, Hyundai, Kia, VW, és még többen mások is.
De számomra, és még sokak számára mégiscsak a lényeg a sok átalakított autó. Érkeztek egymás után a csapatok, magyarok és külföldiek sorra. Jó pár kocsi ismerős, van ami nem változott tavaly óta, van amit átépítettek és szerencsére sok az új kreáció. Ezek között jó nézelődni. Van néhány igazán agyament koncepció, jó látni amikor a tuningolásra vetemedő autótulajok szétrúgják a kerítéseket, átugorják a falakat. Nincs kötött stílus, ha jó a fantázia és a megvalósítás. Fotóztam párat kedvcsinálónak (itt a galéria), de nézzétek meg élőben, úgy az igazi.