Érdekes autók, a kínálat három végéből: amerikai vadnyugat, német über-autobahn vadászbombázók, gebraucht-kombi és melósteher, mindez egy standon, vagy harminc új kult-felni társaságában. Aki benne van, annak nem nehéz kitalálni, de aki nincs, annak elárulom, hogy Páva Gábort hívtam fel, hogy az O.CT Tuning standján mi jó lesz látható, és azonkívül , hogy beszélgessünk egyet, más okot is tud-e mondani arra, hogy elsétáljak oda – ez csak amolyan élcelődés az éteren át, mielőtt bárki hibajelet küldene.
A titokzatos M4 - egyenlőre csak szeletkéket adunk a látványból
Gábor munkáit azért szeretem, mert általában mindig nagyon maiak, az adott pillanat tuningösvényét járják, amit akkor felvetnek az új, nem undergrund irányzatok, azt képviselik. És van technikai tartalom is. A divat és a technikai tartalom mellé a fűszert igazán az hozta, mikor az O.CT felvette a kínálati listájára a Vossen felniket. Ez tényleg egy újkori kultusz kerék, mindenki elismeri, és nem kis munka van amögött, hogy itt lehetnek, és elmondhatjuk, hogy a pécsi csapat nem csak itthon, hanem Európában is úttörőnek számít a Vossen importjában.
A Vossen siker meg is hozta az étvágyat, mert még két igen szépen csengő márkanevet gyűjtött be az O.CT. a közelmúltban. Egyrészt elkezdte a Roush tuning feleszereléseinek a felhasználását, kifejezetten a Ford Mustang piacra támaszkodva. Lelkesítő lovacskák kerülnek azóta ki a műhelyből, szerintem, ha valaki csak arra elautózik és beles a műhelyudvarra, az nem is feltétlenül érti mi ez a nagy töménységű Mustang jelenlét.
A másik a Movit márka, amely teljesítmény fékrendszereket kínál. Itt meg is állhatunk egy szóra, mert megszoktuk, hogy a nagy fékek felszerelésére sokan azt vetik fel ellenérvként, hogy akkor be kéne szerelni nagyobb főfékhengert, hogy növelni lehessen a fékerőt. Hiszen így nő a fékfelület, de mennyivel jutunk előrébb. Pedig jutunk, nem is kevéssel. Egyrészt a többdugattyús nyergek, a nagyobb felületű betétek egyenletesebben osztják el a féknyomóerőt, más lesz a pedálérzékenység, nem csak a fékezés kezdetén, hanem erősebb használat közben is.
Továbbá a nagyobb tárcsák hőtehetetlensége is más: a gyakorlatban ez annyit ér, hogy mondjuk egy gyári rendszerhez képest (már ha méretváltás is történik) intenzív használatkor jóval később melegszik el a fék. Itt csak egy kivétel van, de ilyet nem nagyon tesz senki, ha kerámia a gyári fék. De azt ugyan ki cserélné acélra? Legalábbis, amíg van komoly értéke az autónak. De Movit fékkel lesz kint autó, meg lehet lesni, és érdemes is.
A csapat egyik nagy dobása a standon egy vadonatúj M4 lesz, ami kapott KW DDC Elektromosan szabályozható futóművet, elöl-hátul Movit fékeket (elöl,400 mm-es tárcsák 6 dugattyús nyergek, hátul 380 mm-es tárcsák és négydugattyús nyergek, valamint Remus kipufogórendszert (fojtószelepvezérlésűt). Gábor elmondta, hogy a Movit fékek típusspecifikusak, tehát úgy szállítja a gyártó (csak rendelésre megy, hat hét a gyártási idő), hogy a csomagban ott vannak a teflonfékcsövek, a nyergek, tárcsák és a rögzítőkonzolok. Tehát nem kell semmivel mókolni, olyan mintha egyszerű alkatrészcsere történne. Mondjuk nem is olcsó a portéka, egy készülő Skoda Octavia RS-re nagyságrendileg 1,2 millióból, a BMW-re 2 millióból állt össze a fékfejlesztés.
A fék mellett azért a gyorsítás is fontos szempont: ezért a kompresszor a Mustangok egyikében
Terveik szerint egy Skoda Octavia III-ast, egy RS-t is vittek volna az AMTS-re, csak nem lettek vele készen, nem jött meg hozzá minden holmi. Azt még érdemes megjegyezni, hogy a fék fejlesztéseket nem a Movittal kezdték Gáborék, ha van aki emlékszik még a 2000-es SEAT Cordobára, az alá Brembókat tettek, akárcsak a 2002-es Leon 1M, amely elölre 370 mm-es Brembo tárcsákat kapott 6 dugattyús nyergekkel. Mivel ezeket a kocsikat már csak archívban lehet megnézni visszetérhetünk a standra, ahol kint lesz Roush tuningos Ford Mustang is, és egy vadiúj Mercedes C63 AMG. A régebbi kocsikat kedvelők a tavaly elkészült VW Borát járhatják körbe.
Az összes kocsiban közös, hogy a Vossen különféle felnijeit viselik majd, amit meg nem viselnek, az három állványon lesz körberakva a standon – lényegében az egész 2018-as Vossen kínálat. És mielőtt elfelejtem, természetesen kint lesz a csapat VW T5-ös busza is, a tavaly rátett fehér-fekete design-nal, az is Vosseneken, a szépen bőrbe vont vezetőfülkéjéve. Érdekesnek ígérkezik, így nem csak dumálni fogok odamenni, lehet a fotóscuccot is ott rakom le! Na nem, fotózok is, mert jó felhozatal lesz ez!