Az építőkocka elv és a felhasználók szempontjából szerencsés fejlesztési vonal is segítheti a VW konszern típusait használó tulajokat. Meg persze kell egy ügyes szerelő, aki kitanulta, hogy elsősorban az adatbuszos rendszerű autók extrái jól frissíthetők, illetve integrálhatók olyan testvér típusokba, amelyekbe gyárilag nem rendelték meg azokat. Sőt régebbi évjáratú autók is tudhatják, amit az újak, ha a meglévő rendszereik alkalmasak a fogadásukra.
Régi meg az új modul. A cseréje legalább 3 percet igényelt
Szöllősi Zsolt tempomat beszereléssel indult el ezen az úton, sokáig arra volt a legnagyobb igény. Majd egyre bővült a gyár által kínált, a fent leírt okokból a típustestvérek között keresztbe-kasul adoptálható elsősorban komfort és szolgáltatási extrák típusa, így bővült a kínálati paletta. (Ahogy elterjedt a VW berkein belül az adatbuszos megoldás).
Ezt korábban nem tudta, csak őstelókat ismert fel a rendszer
A slágerholmik között a multifunkciós kormány, a nagyobb tudású fejegységek beszerelése is ott sorakozik, de a okostelefon kezelésére képes eszközök is kapósak. Az ötletelésnél Zsolt előnye, hogy mérnökként sokat tanult az autókról, és ráadásul érdekli is a téma.
Zene is oké az ájfónról
Példaként elsőre egy VW Golf V felfejlesztését néztem végig. A kocsi kihangosítórendszere már nem ismerte fel az újabb telefonokat. A típusban a telefonillesztésre szolgáló modult egy védődobozban az anyósülés alá szerelték be. A méret és a csatlakozó azonos az újabbakkal, így ebben a tekintetben csereszabatos azokkal. Zsolt megrendelte a kocsihoz az újabb típust, azt illesztette a régi helyére. Az elektronika fogadta, felismerte, így sikerült az újabb iPhone illesztése, minden funkció működött, a telefonkönyvet is belistázta, zenét is lejátszott (próbaként éppen youtube-ról).
A műszerfali kijelző is aktívan
Korábban a kocsiba már beszerelték a nagy fejegységet, érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Zsolt beszerelt a kiforduló jelvénybe szerelt tolatókamerát is. Ott nagyobb legózás folyt, elsősorban a kamera beszerelése kapcsán. De azt nem láttam, csak a végeredményt.
A gyári tolatókamera nem túl gyakori extra a Golf V-ben
Viszont a tempomat beszerelés élőben folyt. Ehhez meg kellett rendelni itt is a hardware részt, ami a vezérlő bajuszkapcsoló. Elsőként ezt kellett beszerelni, ehhez ki kellett emelni a légzsákot, leszerelni a kormányt. A régi bajuszkapcsoló menlevelet kapott, átvette a helyét az új. Az összeszerelés után Zsolt rácsatlakozott az OBD-re, majd a szervizprogrammal aktiválta az addig szunnyadó sebességtartó automatikát.
A tolatókamera képe a fejegység kijelzőjén
Bajuszkapcsoló csere
Alul látni középen a sebességtartó ikonját, ami az illesztés és aktiválás után megjelent a kijelzőn
FRISSÍTÉS
Többen kétségbe vontátok, hogy ez ötös Golf, ezért itt van róla egy fotó szemből. De valóban megtévesztő a belseje, tapasztalt kommentből ki is derül, hogy miért!