....ilyen lett értő kezekben :)
Persze vannak erős túlzások. Például, ahogy a jelenlegi tulaj, Kis Bence megtalálta az autót egy murvás kereskedés udvarán. Ott száradt már szerencsétlen kerek hat éve, és különösebb csodálkoznivaló nincs ezen. Kreativitásban túlpörgött tulaja gondolt egy bátrat és a Golf örökség kabint megtoldotta egy egyes Golf hátsó felső felével. Double-cab lett a kocsi, harmadik ajtóval. Jáj.
A fellelt állapot
Pedig úgy egyébként érezni a felütést, hogy jól is elsülhetett volna a dolog. Tehát a félvégeredményen való szörnyülködés mellett elismerés is a kísérletezőnek, mert valami hasonló volt a Chevy El-Camino is, csak az sikerült, ez meg nem. Igen, és még nem mondtam, hogy lambó ajtós volt fellelve a Caddy. Meg egyébként volt hozzá egy teljes igényesen kárpitozott belső kettővel későbbi (harmadik generációsra gondolok) Polo műszerfallal.
Ez a fellelt és hazavitt állapot
Szóval kellett az ember, aki meglátta a lehetőséget az elárvult autóban. És be is indult a gépezet, mármint a felújítási gépezetre gondolok. Ami még nem volt szétszedve az autón, azt Bencéék szétszedték – apukája is benne volt nyakig az ügyben. Letarolták a Golf I. ráépítést, visszaalakították az ajtókat, eltüntettek minden rozsdát és pudvát. Homokszórással meg is tisztították a lemezeket, ne maradjon korróziós pont sehol.
....ez a félkész állapot...
Korrekt és szép fényezést dobtak rá, színnek gyári VW színkódút választottak, amivel variáltak, az a felső matt lakkréteg. Végre egy nem fóliázott matt kocsi. Az autót egy 1.8 16V GTI motorral vették, de nem ezt rakták vissza. Hanem egy dízelt. Merthogy eredetileg is az volt a kocsi.
...ez az elkezdtük szétszedni állapot...
Csak ez éppen egy okosabb dízel. Komolyabb adagolóval, nagyobb porlasztókkal (merthogy a gyárinál több nedüt kell befecskendezni a hengerekbe egységnyi idő alatt), 1,2 bar turbónyomással, egy 2,8 literes Mercedes Sprinter coolerrel. Így jobban fel tudja venni az autó a forgalom ritmusát (kevlár kuplung is akad, nehogy megégjen).
...ez a fényezőtől hozás-vivés állapot...
Az utastérben maradt a Polo műszerfal és a fehér kárpitozás. A műszerfalon igazi bőr van, a tető, és a tetőoszlopok burkolata műbőrt kapott. Az autó kapott még egy Kelemen Zsolt féle air-ride rendszert, így szigorúbb, főleg ahogy a találkozókon lehasal. A klasszikus Borbet T-felnik elölre 7x14, hátra 8x14 méretben kerültek fel. A fényszórók angel-eyes stílusúak, elöl megmaradt a klasszikus Golf GTi spoiler.
...ez a mostani kész állapot
És fontos megjegyezni, hogy Bence, aki a Dealair Garage banda tagja, napiban használja a kocsit, amolyan harmadik, árubeszerző feladatkörben. Ilyenkor persze kiszereli a találkozókra készített platóbélést, az ne sérüljön. De bárhogy is jár, az autója nagyon ott van, igazi jóleső jelenség.
...és ez is a mostani kész, bemutatóra járkálós állapot