olajszag

csak ha szét is szedted a mecsóidat

Utolsó kommentek:

vanRob 2020.11.03. 13:59:08

@Dombóvári Mihály: Ahan, valami ilyesmire gondoltam én is. A Passat, ráadásul ahogy írtad a legnagyobb mérettel, már nagyon a gumi képességein határán lehetett.
Ja, kiskategória, városban, max néha autópálya, és akkor akár még jó választás is lehet egy 4 évszakos.
Még kivárok, egyenlőre nem vagyok maradéktalanul meggyőzve. A németeket szokták felhozni példának, ogy ott mindenki 4 évszakossal jár. Én sokat jártam náluk, beszállítóknál, ilyenkor bérelt kocsit hajtottam. Hát, egyrészt nem mindenki visel 4 évszakost, másrészt 2-3 éves korban már megy is a kukába. Nem nagyon hordanak 4-5 éves abroncsokat, legalábbis akikkel kint beszéltem ők így csinálják. Valahol még kedvezményt is adnak, ha 2 évente ott vesz az ember új garnitúrát... Szóval volt pár kellemetlen élményem a 4 évszakossal, akkor megtanultam, hogy komoly körülmények között ne várjon annyit az ember tőlük, mint egy prémium évszak specifikustól.
Szóval még kivárok, de mindenképpen ígéretesek a fejlesztések.

Bejegyzés: Négyévszakos gumiteszt: itt a vége

Dombóvári Mihály 2020.11.03. 13:40:35

@vanRob: Nagyon esetfüggő is, vagyis milyen autón, milyen típusú gumi van fent. Van egy Corsánk, azon is 4 évszakos van, a mostani Vredestein Quatrac 5 két és fél éve van fent, egyenlőre jó. Az télen nyáron fent van (keveset futó autó, fedett beállóban tárolt). Szerintem kiskategóriánál létjogosult igazán a 4 évszakos, a Passat már nagyon határeset. De kicsiknél is nagyon számít a gumi gyártmánya.

Bejegyzés: Négyévszakos gumiteszt: itt a vége

vanRob 2020.11.03. 13:34:39

Akkor ha jól értelek, télen (november-március között?) nem is volt használva a gumi. Vagyis még a tél hatása nélkül is 4 éves korára gyakorlatilag az eredeti "tudása" jelentősen romlott. Szerintem nem tévedek ha azt mondom, ha fent maradt volna télre is, akkor 3 évesen már ebben az állapotban lett volna.
Nagyon kíváncsi lennék használt 4 évszakos gumik tesztjére, nem csak az adott év zsírúj mintázataira. Érdekelne, hogy 2-3-4 évesen mit tudnak egy hasonló korú évszakspecifikus abroncshoz képest.
Amit írtál az abban erősít meg, hogy a 4 évszakos továbbra sem a "minden-körülményre-ideális" választás, hanem egy kompromisszumokkal vállalt megoldás.

Bejegyzés: Négyévszakos gumiteszt: itt a vége

abes 2020.11.01. 20:26:33

Kezdtük a Marutinál, volt céges Berlingon, aztán ilyet kaptam téliben a Megane2-esre.
Majd a B4-es Passatra is került nyáriban. 4-5 évesen a téli, a nyári is megkeményedett és szétrepedezett.
Ha nem koptatod el két év alatt akkor ne vegyél Michelint. Áttértem a Good Yearra, 6 évesen nulla repedés, nagyon finom puha még a gumi.

A második autóra Apollo 4 évszakos került. 2 év és 25e km után, mintha most került volna fel.
Lehet hogy gyorsabban kopik, de legalább nem keményedik.

Egyébként a garázsos autó a gumiknak is jót tesz.
Vicces, de ha nem futár vagy csomagszállításra használják, akkor élete során 90-95%-ban áll az autó.

Bejegyzés: Négyévszakos gumiteszt: itt a vége

Dombóvári Mihály 2020.11.01. 20:18:09

@Ahoj-: Hogy érted, hogy hogyan látszik, hogy 4évszakos? A mintázatra gondolsz? Szerintem nem típushiba, elöregednek. Ezzel most a héten esőben tapasztaltam, hogy csúszik, illetve még régebben a havon-jégen. Az is számít milyen autón van, milyen méretben. Sztem a passat már határon van, meg az általam használt MCC gumi a legszélesebb méret, nedves csúszásban meg havon ez nem feltétlenül szerencsés.

Bejegyzés: Négyévszakos gumiteszt: itt a vége

Ahoj- 2020.11.01. 19:01:48

Hogyan látszik egy gumin hogy 4 évszakos? Nekem is ilyen Mihelin climate gumim van, 5 éves, nekem is reped és kopott a széle (lehet típushiba?) Igaz télen nem csúszik nagyon.

Bejegyzés: Négyévszakos gumiteszt: itt a vége

Tomato77 2020.03.09. 20:06:10

@SKG: Ez a "semmire se jó igazán" szerintem nem igaz. A négyévszakos télen jobb, mint a nyári, nyáron jobb, mint a téli. Amilyen "telek" vannak mostanában, tök elfogadható. Kb. 6 éve négyévszakost használok, lehet vele közlekedni még hóban is. Igaz, ha muszáj, le tudom tenni az autót, nem azzal járok dolgozni.

Bejegyzés: És újra négyévszakos gumit választottam

Dombóvári Mihály 2020.03.09. 10:09:39

@dmwd: Nekem is volt hangos V-mintás. Hogy ne legyen az amiatt tolják el picit a jobb- és a bal oldali mintasort egymáshoz képest, így a szemben álló mintablokkok nem pont szembe vannak, így nem egszerre érnek az aszfalthoz (csapódnak hozzá) emiatt tudnak az ilyen megoldással tervezett minták már nem zajosak lenni.

Bejegyzés: És újra négyévszakos gumit választottam

SKG 2020.03.09. 09:44:22

Legalább 5000Ft-tal drágább darabja, mindezt egy olyan gumiért, ami igazából se nem téli, se nem nyári, tehát tulajdonképpen semmire nem jó igazán. Ezeket szerintem olyannak érdemes venni, aki keveset megy, ritkán autózik, ott a kopás is mindegy és a gumi szélsőséges körülmények közötti viselkedéséből adódó kockázat is minimális.

Bejegyzés: És újra négyévszakos gumit választottam

A.C.A.B. 2020.03.08. 18:57:59

Az Alpokban élek, és màr mindenféle kocsit és gumit probàltam. Hàtso kerekesre csak az uj jo minoségu téli elfogadhato. Renault Espace-on volt Vredestein 4 évszakos oktoberben foltéve, szépen àtvészelte a telet, viszont a jo ido plusz meleg beàllta utàn elég gyorsan kopott, oszre kuka is lett. De igy meguszta az ember a tavaszi gumi cserét. Viszont nagy nehéz terepjàrora is specifikus téli kell télen, amit nyàron nem tul szerencsés hasznàlni.

Bejegyzés: És újra négyévszakos gumit választottam

dmwd 2020.03.08. 11:00:50

Az a V mintás gumi nem hangos? Próbáltam egy párszor hasonlót, de mindig utáltam a hangja miatt. Persze mindig mondták, hogy ez már új, sokkal csendesebb, de a lényeg nem változott. Hol tartanak a fejlesztésben?

Bejegyzés: És újra négyévszakos gumit választottam

kkn 2020.03.07. 22:02:36

Mifelénk jó a négyévszakos az Alföldre. Három évet használtam. Az idei télre pláne jó lett volna, ha még megvan az autó.

Bejegyzés: És újra négyévszakos gumit választottam

acsa77 2020.03.07. 15:56:19

Tudom ajánlani én is a CC-t, régit és újat is. Nem volt vele gondom visszafagyott úton és nagy hóban sem.

Viszont a nyári hőségben azért eléggé gyorsan kopik, főleg városi forgolódással, ezért érdemes elől-hátul félévente-évente átcserélni a kerekeket.

Én ennél durvábban tolom, nyáron nyári gumival, télen négyévszakossal. Túl sokszor van meleg télen, amikor még a legjobb téli gumik is problémásak. OFF: Nem ritkán vészfékeznem kell, mert vagy oldalról rámtámolyognak nézés nélkül, vagy stoptáblás kisutcából úgy kanyarodnak be elém (százból egy esetben), hogy 50-nel megyek, már csak 20-30m van bejönni, pedig rámnéz a sofőr, tehát lát... Már rutinból a fékpedál felett lebeg a lábam, miközben a tempomat tartja a sebességet, hogy mégse lassuljak, ha megadják az elsőbbséget. Szóval vészfékezéshez kicsit jobb télen a négyévszakos. Volt egy kollégám, aki ezt úgy oldotta meg, hogy automata váltós kocsival bal láb a féken, jobb láb a gázon, és akkor hajszálnyival hamarabb tud fékezni :-D

Bejegyzés: És újra négyévszakos gumit választottam

Attila Kovács Mezey 2020.02.27. 23:37:03

egyenlőre, vagy egyelőre! Nem mindegy! Itt az utóbbi a helyes!

Bejegyzés: És újra négyévszakos gumit választottam

marius1 2020.01.31. 10:58:12

X évesen vettem az autóm, több, mint egy évtizede van nálam, lassan 200 000 km-rel.
Csak néhány dolog. A kötelező kopóalkatrészek cseréjén kívül időnként nézegetem a lemezeket, a csöveket, bilincseket, érintkezéseket, tömítéseket, itt-ott egy kis szilikon, itt-ott egy kis kenés, évente 1 kézi polír, téli szezon után alvázmosás, téli gumik és felnik lecsutakolása elpakolás előtt, stb. Mindennapos használat mellett egy kis odafigyelés hogy minél többet menjen üzemmelegen, ez mind nem nagy szám, ezek filléres dolgok, a legtöbb pénzbe sem kerül, minimális hozzáértés kell hozzá, ami menet közben megragad.
Eredmény: mind külsőleg, mind belsőleg, mind technikai tartalomban az autó állapota több, mint 10 év után szinte nem változott, az autó korát meghazudtoló állapotúnak néz ki, ha valaki benéz a lemezek mögé, megrángatja a futóművet, ugyanezt látja. Kamu műszakin sosem volt.
Szerintem ez az alap. Szerintem.

Látni olyan bontószökevényeket, gyerekülésekkel hátul, ami a műszakin sem menne át. És nem a kosz, meg a foltos huzat a lényeg, meg a szétdobált pelenka, hanem a lyukasra rozsdásodott sárvédő, a csak egy oldalon égő tompított, a szivágró gátlók, a füstölő motor, a salakos olaj, eltömődött szűrők, profil nélküli gumik, stb.

A használtautó kereskedések tele vannak szilikonnal agyonfújt felnijű és műszerfalú, gyári hegesztési pontokat csak előző életében látott sehonnai, friss műszakis guruló koporsókkal. Előéletről a kereskedő sem tud semmit, "megvan a szevrizfüzet, csak most nem találom, majd utánad küldöm", mikor a pótkerék tároló is üresen kong, az autóból minden ki lett rámolva, egy olajat nem cserél, csak filléresen csillogósra polírozza, aztán hadd vigyék el minél előbb.

Sokáig leszünk még a nyugatról levedlett használati cikkek gyűjtőhelye, mert ezzel azt hisszük, miénk a prémium. Sokan még mindig inkább megveszik a németből hozott tízéves, harmincezret futott, nemlétező orvostól vásárolt bmw-t, mint egy itthoni, első tulajos pár éves ceedet vagy astrát, aminek a használatára a családnak szüksége van, és a fenntartását ki tudja fizetni. Mert akkor ő kisebb lesz, mint a másik, aki megvette, és mert megteheti. Megteheti, ahogy mindenkinek joga van hülyének is lenni, és agy nélkül dönteni, fölvenni a hitelt a karácsonyi lapostévére, és karbantartás nélkül használni egy olyan tárgyat, ami a legtöbb változóval amortizálódik, aminek a legnagyobb az igénybevétele valamennyi használati tárgy közül, és amin a család élete és testi épsége áll vagy bukik.

Bejegyzés: Megbízható autót akarsz? Szervizeld rendesen!

MidlifeCrisis 2020.01.31. 10:39:02

@pkrt: viccet félretéve nem tudom, hogy hol szaladt ez el ennyire. De attól tartok, hogy ezen állapotok aligha visszafordíthatók már... a magamfajtának így marad a "megszoksz vagy megszöksz" egyik vagy másik opciója... De ez már nagyon off topic, még ha pszichológiai vonalon akadnak is esetleg összefüggések.
Ami viszont összefüggésben van a cikk témájával (és számomra pl. nagyon zavaró), hogy sokak tényleg ezzel a "nem várható el, hisz bla-bla-bla" dologgal takaróznak, és ezen takarózás (felelősség elhárítás) mellett élik le az egész életüket is, miközben talán fel sem fogják, hogy ennek adott esetben milyen következményei lehetnek, nem csupán magukra nézve...

Bejegyzés: Megbízható autót akarsz? Szervizeld rendesen!

MidlifeCrisis 2020.01.31. 10:29:51

@pkrt: ha morbid akarnék lenni, azt mondanám, hogy bizony "a kevesebb néha több lenne"... ;)

Bejegyzés: Megbízható autót akarsz? Szervizeld rendesen!

pkrt 2020.01.31. 10:23:25

@MidlifeCrisis: Ha jól érzem Te sem rajongsz az emberekért az empirikus tapasztalatok tükrében.

Bejegyzés: Megbízható autót akarsz? Szervizeld rendesen!

pkrt 2020.01.31. 10:22:11

@Clint Fastfood: jogos a felvetésed. A televízió, mosógép, hűtő hasonlattal nem az üzemeltetésre szerettem volna célozni (amely természetesen jóval drágább egy autó esetében) hanem a termék kiválasztási metódusára (ebből a szempontból nagyon is tartós fogyasztási cikk mindegyik). Nem valós felhasználási igények; várható üzemeltetési költségek és büdzsé figyelembe vételével "szokás" járművet választani. Sokan impulzus vásárlóként csapnak le akár új, akár használt autókra mint a kasszánál kihelyezett csokoládéra a nélkül, hogy tudatában lennének annak, miért adtak ki egy komolyabb összeget.

Bejegyzés: Megbízható autót akarsz? Szervizeld rendesen!
süti beállítások módosítása